Був, виявляється, в Радянському Союзі такий проєкт: танк-субтерріна, здатний переміщатися на невеликій глибині під землею, як тунелепрохідницька машина. Таким чином виринати на поверхню в тилу ворога і сіяти там хаос і руйнування. Енергетична установка, природно, атомна.
Згадується в передачі про секретні танки:
Судячи з розрізнених джерел, проєкт було-таки здійснено. Хоча передбачувана бойова ефективність навряд чи отримала підтвердження (сучасні тунелепрохідницькі машини мають швидкість переміщення під землею в межах максимум кількох десятків метрів на добу. Сумніваюся, що навіть атомний привід і відсутність необхідності кріплення дозволили досягти прийнятної швидкості).
У вікіпедії згадується таке:
М. і В. Козирєва в книзі «Спеціальна зброя другої світової війни» згадується про випробування восени 1964 року радянського підземного крейсера «Бойовий кріт». Про підземний крейсер «Бойовий кріт» пише А. В. Крючков в романі «СРСР і Німеччина. У гонитві за надзброєю».Є стаття і на сайті "Популярної механіки" - "Ядерный подземный крейсер и другие способы путешествовать в глубинах Земли" (див. Мрія Хрущова):
«Бойовий кріт» був оснащений ядерним двигуном. Завод з виготовлення підземних човнів був побудований в 1962 році в Україні, поблизу селища Громівка. Через 2 роки виготовили перший екземпляр. «Бойовий кріт» мав наступні параметри: швидкість 7 км / год., довжина 35 м, екіпаж становив 5 чол., десант — 15 чол. і 1 тонна вибухівки. Крім знищення підземних бункерів і ракетних шахт противника, завданням підземного човна було приховане проникнення на територію Каліфорнії і замінування стратегічних об'єктів. Передбачалося, що дії «Бойового крота» будуть прийняті за результати землетрусу. За даними ЗМІ випробування підземних човнів проходили на горі Благодать поблизу Тагілу.
Несколько вариантов созданных подземоходов отправили для испытаний в Уральские горы. Первый цикл прошел удачно – подземная лодка со скоростью пешехода уверенно проделала ход с одного склона горы на другой. О чем, естественно, тут же было доложено правительству. Возможно, именно эта весть и дала Никите Сергеевичу основания для его публичного заявления. Но он поторопился. Во время второй серии испытаний произошел загадочный взрыв, и подземная лодка со всем своим экипажем погибла, оказавшись замурованной глубоко в земной толще.См. також: Легенда из-под земли.
P.S. В горной технике тоже встречается подземный танк. Так называли горняки Кузбасса щит Ходыкина, за прочность и надежность.
P.P.S. А ось і американці перейнялися питанням: "Підземна робобомба".
да, действительно задумка хорошая... жаль, что КПД такого танка мало, а то войну выиграли бы намного раньше
ВідповістиВидалитиЕсли этот проект и был на самом деле, то по тем временам - явно преждевременный и неосуществимый. Так, игрушка для ученых и военных.
ВідповістиВидалитиЗабавный проект. Верить лицам с википедии смешно. скорость 15 км/ч под землей слишком хорошо, что бы быть правдой.
ВідповістиВидалити> Верить лицам с википедии смешно.
ВідповістиВидалитиДык, кто ж им верит? :)
> скорость 15 км/ч под землей слишком хорошо, что бы быть правдой.
Разве что в плывунах. На глубине 2 метра :)
каждый мнит себя чуть ли не Гариным..
ВідповістиВидалитиКакая связь? Это ж не разработки отдельно взятого чудака.
ВідповістиВидалити