04 квітня 2009

Підземний танк

Був, виявляється, в Радянському Союзі такий проєкт: танк-субтерріна, здатний переміщатися на невеликій глибині під землею, як тунелепрохідницька машина. Таким чином виринати на поверхню в тилу ворога і сіяти там хаос і руйнування. Енергетична установка, природно, атомна.

Подземный танк

Подземный танк Подземный танк Подземный танк Подземный танк

Згадується в передачі про секретні танки:


Судячи з розрізнених джерел, проєкт було-таки здійснено. Хоча передбачувана бойова ефективність навряд чи отримала підтвердження (сучасні тунелепрохідницькі машини мають швидкість переміщення під землею в межах максимум кількох десятків метрів на добу. Сумніваюся, що навіть атомний привід і відсутність необхідності кріплення дозволили досягти прийнятної швидкості).

У вікіпедії згадується таке:
М. і В. Козирєва в книзі «Спеціальна зброя другої світової війни» згадується про випробування восени 1964 року радянського підземного крейсера «Бойовий кріт». Про підземний крейсер «Бойовий кріт» пише А. В. Крючков в романі «СРСР і Німеччина. У гонитві за надзброєю».

«Бойовий кріт» був оснащений ядерним двигуном. Завод з виготовлення підземних човнів був побудований в 1962 році в Україні, поблизу селища Громівка. Через 2 роки виготовили перший екземпляр. «Бойовий кріт» мав наступні параметри: швидкість 7 км / год., довжина 35 м, екіпаж становив 5 чол., десант — 15 чол. і 1 тонна вибухівки. Крім знищення підземних бункерів і ракетних шахт противника, завданням підземного човна було приховане проникнення на територію Каліфорнії і замінування стратегічних об'єктів. Передбачалося, що дії «Бойового крота» будуть прийняті за результати землетрусу. За даними ЗМІ випробування підземних човнів проходили на горі Благодать поблизу Тагілу.
Є стаття і на сайті "Популярної механіки" - "Ядерный подземный крейсер и другие способы путешествовать в глубинах Земли" (див. Мрія Хрущова):
Несколько вариантов созданных подземоходов отправили для испытаний в Уральские горы. Первый цикл прошел удачно – подземная лодка со скоростью пешехода уверенно проделала ход с одного склона горы на другой. О чем, естественно, тут же было доложено правительству. Возможно, именно эта весть и дала Никите Сергеевичу основания для его публичного заявления. Но он поторопился. Во время второй серии испытаний произошел загадочный взрыв, и подземная лодка со всем своим экипажем погибла, оказавшись замурованной глубоко в земной толще.
См. також: Легенда из-под земли.

P.S. В горной технике тоже встречается подземный танк. Так называли горняки Кузбасса щит Ходыкина, за прочность и надежность.

P.P.S. А ось і американці перейнялися питанням: "Підземна робобомба".

6 коментарів:

  1. да, действительно задумка хорошая... жаль, что КПД такого танка мало, а то войну выиграли бы намного раньше

    ВідповістиВидалити
  2. Если этот проект и был на самом деле, то по тем временам - явно преждевременный и неосуществимый. Так, игрушка для ученых и военных.

    ВідповістиВидалити
  3. Забавный проект. Верить лицам с википедии смешно. скорость 15 км/ч под землей слишком хорошо, что бы быть правдой.

    ВідповістиВидалити
  4. > Верить лицам с википедии смешно.

    Дык, кто ж им верит? :)

    > скорость 15 км/ч под землей слишком хорошо, что бы быть правдой.

    Разве что в плывунах. На глубине 2 метра :)

    ВідповістиВидалити
  5. Анонім6/3/11 03:21

    каждый мнит себя чуть ли не Гариным..

    ВідповістиВидалити
  6. Какая связь? Это ж не разработки отдельно взятого чудака.

    ВідповістиВидалити